Makelaar, plan social media

Schrik jij ook wel eens van je schermtijd? Nog niet zo lang geleden konden wij uren besteden aan social media. Elke dag opnieuw. Scrollen door tijdlijnen, reels en stories van anderen bekijken. En om eerlijk te zijn, besteden wij nu nog steeds uren aan social media (het is tenslotte ons vak). Wel hebben wij een manier gevonden om effectief bezig te zijn met social media. Het toverwoord is: plannen! Plannen, plannen en nog eens plannen. Door alle werkzaamheden rondom social media te plannen, werk je veel effectiever en houd je meer tijd over voor de aan- en verkoop van woningen. In dit blog hebben wij 5 tips voor de woningmakelaar om social media te plannen.

Stop met scrollen, start met plannen

1. Plan tijd om te schrijven

Pak je agenda erbij en plan een rustig moment om jouw social media berichten te schrijven. Ben je onderweg voor de verkoop van een woning en krijg je spontaan inspiratie voor een social media bericht, maak dan even een aantekening. Je kunt hiervoor een handige app gebruiken, bijvoorbeeld “Notities”. Pak deze aantekeningen erbij als je gaat schrijven.

2. Plan tijd om foto’s te maken

Ga eens een uurtje op pad met je fototoestel of smartphone en kijk bewust om je heen. Maak wat foto’s van je kantoor, van de omgeving en van collega’s. Je hoeft niet meteen alle foto’s te gebruiken, maar het is fijn als je terug kunt vallen op een eigen database.

3. Gebruik een kalender

Zoek een eenvoudige kalender en plan alle contentideeën in. Door deze te plannen, zijn ze uit je hoofd en kun je ze niet vergeten. Tussendoor kun je de contentkalender aanvullen. Een extra voordeel is dat je precies weet wat je nodig hebt als je weer op stap gaat voor foto’s.

4. Gebruik een plantool

Wij houden van Studio voor Makers. Met deze plantool kun je alle berichten voor jouw Instagram en Facebook tijdlijn inplannen. Het is gratis!

5. Plan tijd om online te zijn

Social media is een sociale bezigheid. Plan een half uurtje per dag om online te zijn. Scan je tijdlijn, check reacties op jouw berichten en reageer op berichten van anderen. Dit doe je bij voorkeur als je zelf net een bericht gepost hebt, zodat je meteen kunt reageren op reacties. Interactie is erg belangrijk voor het algoritme.

Content voor de makelaardij

Met een contentabonnement voor de woningmakelaar kun je stap 1 t/m 3 overslaan. Dat doen wij dan voor jou!

Deel deze tips met je collega!

Pin It on Pinterest