Deze social media content mag in december niet ontbreken op de tijdlijn van de makelaar

Het einde van het jaar is in zicht en we komen langzaam in de sfeer van de feestdagen. De kerstkransjes lagen in oktober al in de winkels en nu horen we de eerste kerstliedjes op de radio. Krijgt jouw makelaarskantoor ook een feestelijke make-over in december? Zet je alleen een kerstboom neer of ga je (jingle-)all-the-way? En hoe zit het met jouw social media? Krijgen jouw volgers ook iets mee van jouw december feeststemming? Deze social media content mag in december in ieder geval niet ontbreken op de tijdlijn van de makelaar.

Feeststemming op het makelaarskantoor

Zodra Sinterklaas het land uit is, wordt de social media tijdlijn gevuld met kerstbomen. ‘Zo, hij staat weer’, staat er vaak in de caption. Dat kan natuurlijk beter! Laat zien dat jij (of jouw collega) de kerstboom versiert. Die kerstboom is namelijk leuk, maar jouw volgers vinden het veel leuker om de mensen te zien. Pak je smartphone erbij en maak er een verhaal (story) van. Gebruik ook eens video en schiet wat leuke beelden achter elkaar. Met een muzieksticker erbij maak je jouw verhaal helemaal af.

Wat doet de makelaar met kerst?

Rondom de feestdagen zijn er veel leuke activiteiten te beleven. Zoek eens op wat er in de omgeving van jouw makelaarskantoor georganiseerd wordt. Dit kan een kerstshow bij het tuincentrum zijn, maar ook een kerstmarkt of een muziek optreden in de buurt. Tag de organisaties in je posts, zodat zij zien dat je betrokken bent.

En wat doe je zelf tijdens de feestdagen? Deel een leuke thuistip, een foto in een foute kersttrui of deel jouw favoriete recept voor de feestdagen.

Social media content voor de makelaar in december

Fotocredits: Snaps of Sanne

Het jaaroverzicht van de makelaar

De jaarwisseling is een mooi moment om even terug te kijken en het afgelopen jaar te overdenken. Wat heb je dit jaar allemaal beleefd? Deel de mooie momenten van de makelaar. Of was er een blooper die je durft te delen? Misschien was er een moeilijk moment? Hoeveel mensen heb je blij gemaakt met een nieuwe woning en hoe vaak heb je de champagne ontkurkt? Maak een opsomming  van alle hoogtepunten en resultaten en maak gebruik van emoji’s om het bericht leuk vorm te geven. Een teamfoto erbij is natuurlijk altijd een goed idee!

Begin het nieuwe jaar met nieuwe content

Wil jij het nieuwe jaar starten met frisse content voor jouw social media platformen? En wil je een stok achter de deur om in het nieuwe jaar meer werk te maken van de social media voor jouw makelaarskantoor? Sluit dan nu nog een contentabonnement voor de makelaardij af.

Deel deze tips met je collega!

Pin It on Pinterest